Search
Нагляднасць як метадалагічны базіс якасці адукацыі
View/ Open document files
Author
Date
2025Publisher
БрГТУCitation
Наумчык, В. М. Нагляднасць як метадалагічны базіс якасці адукацыі / В. М. Наумчык. – Тэкст : непасрэдны // Обеспечение качества образования: состояние, проблемы и перспективы : сборник материалов III Международной научно-методической конференции : в 2-х частях, Брест, 12 ноября 2025 г. / Министерство образования Республики Беларусь, Департамент контроля качества образования, Учреждение образования «Брестский государственный технический университет», Исполнительный комитет Содружества независимых государств ; редколлегия: Н. Н. Шалобыта (ответственный редактор), Л. Ю. Малыхина, С. В. Грибова [и др.]. – Брест, 2025. – Часть 2. – ISBN 978-985-493-673-4 – С. 187–189. – Библиография: 2 назв.Abstract
У працы разглядаецца дыдактычны прынцып нагляднасці з традыцыйнага пункту гледжання, які будуецца на пачуццёвым падыходзе да аб'екту даследавання, і з пункту гледжання сучаснай тэорыі пазнання, якая разглядае нагляднасць не як сродак навучання, а як яго мэту. На думку аўтараў, нагляднасць павінна прыводзіць да интерыярызацыі вывучаемай мадэлі. Такі падыход дазваляе перагледзець метадалагічную ролю нагляднасці ў адукацыйным працэсе, зрушыўшы акцэнты са знешніх формаў візуалізацыі на ўнутранае асэнсаванне і фарміраванне кагнітыўных структур. У цэнтры ўвагі знаходзіцца пераход ад пачуццёва ўспрыманай рэпрэзентацыі да інтэлектуальна нагляднага разумення як умовы паўнавартаснага засваення ведаў. У працы аналізуюцца філасофска-педагагічныя падставы такога разумення нагляднасці, а таксама паказаны прыклады яе рэалізацыі ў вучэбнай практыцы. Робіцца выснова аб тым, што нагляднасць, разгляданая як вынік і крытэрый разумення, можа выступаць метадалагічным базісам ацэнкі якасці адукацыі.
Annotation in another language
The paper examines the didactic principle of visuality from the traditional point of view based on the sensory approach to the object of study, and from the point of view of the modern theory of knowledge, which considers visualization not as a means of teaching, but as its goal. According to the authors, visualization should lead to the in-teriorization of the model under study. This approach allows us to reconsider the methodological role of visuality in the educational process, shifting the emphasis from external forms of visualization to internal comprehension and the formation of cognitive structures. The focus is on the transition from sensory perception of represen-tation to intellectual visual understanding as a condition for the full acquisition of knowledge. The paper analyzes the philosophical and pedagogical foundations of such an understanding of visuality, and also shows examples of its implementation in educa-tional practice. It is concluded that visuality, considered as a result and criterion of understanding, can act as a methodological basis for assessing the quality of education.
Collection
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial» («Атрибуция-Некоммерчески») 4.0 Всемирная.