Поиск по всему репозиторию:

    • Problems of the Pedagogical Communication in the Context of Secondary Education in China 

      Вишняков, Р. В. (БрГТУ, 2022)
      Вишняков, Р. В. Problems of the Pedagogical Communication in the Context of Secondary Education in China / Р. В. Вишняков // Профессиональная иноязычная подготовка специалистов в вузе: опыт, проблемы, перспективы : материалы научно-практической конференции (с международным участием), Брест, 25 ноября ...

      2023-05-19

    • Problemy wskaynikowej oceny efektywności energetycznej ogrzewanych budynkyw 

      Lis, P.; Nowak, W. (БрГТУ, 2005)
      Lis, P. Problemy wskaynikowej oceny efektywności energetycznej ogrzewanych budynkyw / P. Lis, W. Nowak // Проблемы повышения эффективности деятельности предприятий : материалы международной научно-практической конференции, посвященной 10-летию экономического факультета Брестского государственного ...

      2024-02-21

    • Proces podejmowania decyzji doboru dostawcy 

      Kopciuszewska, Elżbieta; Borkowski, Stanisław (БрГТУ, 2000)
      В момент возникновения потребности покупки товара или приобретения услуг возникает также необходимость получения характеристик свойств ожидаемого товара. Используя всевозможные источники информации, потребитель создает банк данных о рынке потенциальных продавцов посредством непосредственного контакта, ...

      2021-11-17

    • Process not perfection: expliting receptive skills practice to strengthen sub-skills and encourage independent learning 

      Mysak, S. (BrSTU, 2014)
      Mysak, S. Process not perfection: expliting receptive skills practice to strengthen sub-skills and encourage independent learning / S. Mysak // Professional foreign language training for specialists in the university: experience, problems, prospects: a collection of materials of the International ...

      2019-10-10

    • Productivity of logistics business processes in the conditions of sustainable development of economic systems 

      Каlischuк, Elena Leonidovna; Nebelyuk, Victoria Vadimovna (БрГТУ, 2021)
      The article considers the issues of ensuring the effectiveness of logistics business processes in supply chains. The authors propose methods for determining the effectiveness of management according to the principles of sustainable development of the International Standard ISO 9004:2018 series. The ...

      2022-03-14

    • Professional ethics of an accountant in the sustainable development system 

      Potapova, Natalya Vasilievna; Priymachuk, Irina Vasilievna (БрГТУ, 2021)
      The role of professional ethics of an accountant is becoming increasingly important to the enterprise. The accountant is in a unique position at the intersection of all areas of activity. Accountant has the ability and authority to develop models and generate information and brings the enterprise into ...

      2022-03-14

    • Program Improvement of Quality of the Images at 2D Acoustic Visualization 

      Akulich, Y. A.; Kostiuk, Dmitriy; Kudinov, N. V.; Kuzavko, Y. A. (BPI, 1999)
      The various program methods are offered (linear filtration, processing on special functions with an adjustable weights, color-coding) to improve the images quality at 2D acoustic visualization of solidstate products, which are illustrated on an example of researches of friction pair. Overlapping the ...

      2021-07-27

    • Promocja małych i średnich przedsiębiorstw na targach i wystawach 

      Smolarek, M.; Sipa, M. (БрГТУ, 2000)
      В работе представлены механизмы государственной поддержки участия малых и средних предприятий в ярмарках и выставках, а также способы подготовки предприятий к такого рода событиям. В результате политической и хозяйственной трансформации структура польской экономики испытала значительные преобразования. ...

      2021-11-17

    • Promocja Usług na Przykładzie Przedsiębiorstw Turystycznych 

      Rembielak, Grażyna (БрГТУ, 2002)
      Tourism belongs to one of the most developing areas nowadays. In the last few years a lot of new companies started to operate in this field. However, in order to exist and especially to keep their strong position in the market, companies must take into consideration performing appropriate marketing ...

      2024-05-15

    • Promocja w organizacjach typu „non-profit” na przykładzie gminy 

      Sobocińska, A.; Urbańska, Jolanta (БрГТУ, 2000)
      Sobocińska, A. Promocja w organizacjach typu „non-profit” na przykładzie gminy / A. Sobocińska, J. Urbańska // Управление международным маркетингом на малых и средних предприятиях = Zarządzanie marketingiem międzynarodowym w przedsiębiorstwach małych i średnich : материалы международной научно-практической ...

      2024-02-09

    • Properties of thin protective layers made of special concrete 

      Stankiewicz, Natalia; Bołtryk, Michał (БрГТУ, 2017)
      Stankiewicz N. Properties of thin protective layers made of special concrete / N. Stankiewicz, M. Bołtryk // Актуальные проблемы исследования материалов, конструкций, технологий и организации строительства в трансграничном аспекте : сборник статей II Международной научной конференции, Брест, 18–20 ...

      2021-05-13

    • Prospects for the development of interactive learning methods in higher education 

      Salakhava, Yuliya; Pavlysh, Eduard (БрГТУ, 2020)
      Salakhava, Y. Prospects for the development of interactive learning methods in higher education / Y. Salakhava, E. Pavlysh // Enhancement of lifelong learning in Belarus = Совершенствование непрерывного образования в Республике Беларусь : proceedings of the final conference on the Erasmus+ project, ...

      2020-11-09

    • Prospects of School Postgraduate Examination in China 

      Цуй Ч.; Чжан Ц.; Романова, А. М. (БрГТУ, 2022)
      В ряде школ КНР подготовка к вступительным экзаменам в УВО превращена в “новое” образование, ориентированное на экзамены. Не только качество подготовки обучаемых, но и качество последующей национальной инновационной системы могут претерпеть серьезные изменения, если образование будет ориентированным ...

      2023-05-19

    • Przedsiębiorstwo idywidualne dominującą formą w agrobiznesie 

      Gurgul, Eugeniusz; Topola, Krzysztof (БрГТУ, 2000)
      Ожидается, что польская аграрная структура будет играть важную роль для общей сельскохозяйственной политики Европейского Союза. Характерное для Польши большое количество мелких хозяйств не должно означать, что они будут недостаточно развитыми в новых сложившихся условиях. Польша нуждается в средствах ...

      2021-11-17

    • Przeprowadzenie zmian w organizacji gwarantem jej sukcesu 

      Szymański, Zdzisław; Załoga, Wiesława; Ciekanowski, Zbigniew; Pauliuchuk, Yury (БрГТУ, 2020)
      Przeprowadzenie zmian w organizacji gwarantem jej sukcesu / Z. Szymański [inny] // Экономика и управление: социальный, экономический и инженерный аспекты : сборник научных статей III Международной научно-практической конференции, Брест, 19–20 ноября 2020 года / Министерство образования Республики ...

      2020-12-17

    • Przykłady barier współpracy transgranicznej menedżerów sportowych 

      Klisiński, Janusz (БПИ, 1999)
      Klisiński, J. Przykłady barier współpracy transgranicznej menedżerów sportowych / J. Klisiński // Трансграничное сотрудничество = Трансгранічнае супрацоўніцтва = Współpraca transgraniczna = Crossborder cooperation : материалы международной научно-практической конференции, Брест, 15–16 сентября 1998 ...

      2021-08-10

    • Public procurement innovations in the Republic of Belarus 

      Averina, Irina Nikolaevna; Kuleshova, Angelica Mikhailovna (БрГТУ, 2021)
      Digitalization of all public administration spheres is the most actual issue in the Republic of Belarus. The main directions of the public procurement reform in Belarus are associated with the expanding the information technologies application. The article provides an overview of innovations in the ...

      2022-03-14

    • Public relations a marketing relacji 

      Chrzan, Edward (БрГТУ, 2000)
      Chrzan, E. Public relations a marketing relacji / E. Chrzan // Управление международным маркетингом на малых и средних предприятиях = Zarządzanie marketingiem międzynarodowym w przedsiębiorstwach małych i średnich : материалы международной научно-практической конференции, Брест, 5–9 июля 2000 года : ...

      2024-02-09

    • Public relations w marketingu wewnętrznym 

      Chrzan, Edward (БрГТУ, 2000)
      Руководство предприятия должно обращать особое внимание на пропаганду идей миссии и стратегии среди работников. Следует также обратить особое внимание на то, чтобы эта пропаганда не носила характера агрессивного продвижения, a пользовалась намного более рафинированными методами, позволяющими каждому ...

      2021-11-17

    • Reactive Control of a Mobile Robot Based on Neural Networks 

      Golovko, V. (BPI, 1999)
      This paper describes the neural system for reactive control of the mobile robot. The neural system consists of different types of neural networks, which are combined in the intelligent system. The efficient techniques for the training of neural networks are considered. The main problem of the neural ...

      2021-07-27