Search
Моделирование и визуализация данных учебных планов образовательных программ
dc.contributor.author | Зыкова, Т. В. | |
dc.contributor.author | Вайнштейн, Ю. В. | |
dc.contributor.author | Носков, М. В. | |
dc.coverage.spatial | Брест | |
dc.date.accessioned | 2025-01-08T09:07:57Z | |
dc.date.available | 2025-01-08T09:07:57Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Зыкова, Т. В. Моделирование и визуализация данных учебных планов образовательных программ / Т. В. Зыкова, Ю. В. Вайнштейн, М. В. Носков. – Текст : непосредственный // Цифровая среда: технологии и перспективы. DETP 2024 : сборник материалов II Международной научно-практической конференции, Брест, 31 октября–1 ноября 2024 г. / Министерство образования Республики Беларусь, Брестский государственный технический университет, Факультет электронно-информационных систем ; редколлегия: Н. Н. Шалобыта, В. С. Разумейчик, С. С. Дереченник, Д. О. Петров. – Брест : БрГТУ, 2024. – ISBN 978-985-493-639-0. – С. 90–94. – Библиография: 2 назв. | |
dc.identifier.uri | https://rep.bstu.by/handle/data/46888 | |
dc.description.abstract | The paper discusses an approach to analyzing the curricula of educational programs of higher education in the context of current federal state educational standards. Based on the competency-based approach, a model for representing the curriculum in the form of a mixed graph is proposed. This approach will be used to create automated tools for assessing the quality and comparative analysis of educational programs. Visualization of the graph representation is carried out using a set of plugins from the open source software package Gephi, developed in Java (NetBeans platform). | |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | БрГТУ | |
dc.title | Моделирование и визуализация данных учебных планов образовательных программ | ru |
dc.type | Научный доклад (Working Paper) | |
dc.identifier.udc | 378.2 | |
dc.identifier.udc | 51.7 | |
dc.identifier.udc | 004.9 |