Search

Show simple item record

dc.contributor.authorКулаков, Игорь Анатольевич
dc.contributor.authorКулакова, Лейла Омаровна
dc.coverage.spatialБрест
dc.date.accessioned2021-06-28T13:41:31Z
dc.date.available2021-06-28T13:41:31Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationКулаков, И. А. Роль розничной торговли в развитии национальной экономики Республики Беларусь / И. А. Кулаков, Л. О. Кулакова // Вестник Брестского государственного технического университета. – 2021. – № 1 (124). – С. 107–110.
dc.identifier.urihttps://rep.bstu.by/handle/data/19573
dc.descriptionI. A. Kulakou, L. O. Kulakova. ROLE OF RETAIL TRADE IN THE DEVELOPMENT OF THE NATIONAL ECONOMY OF THE REPUBLIC OF BELARUS
dc.description.abstractЦелью данной работы является изучение современного состояния розничной торговли Республики Беларусь и разработка перспективных направлений её развития. Объект исследования – розничные торговые предприятия Республики. Ритейл Республики Беларусь имеет свои особенности. Например, нормативное регулирование ассортимента и ценообразования, наличие социально значимых товаров, осуществление закупок за собственные средства с приоритетом прямых связей и ограничением доступа субъектов хозяйствования к торгам. Необходимо развивать новые формы взаимоотношений ритейлеров с товаропроизводителями – улучшение маркетингового обслуживания предприятий промышленности, заключение долгосрочных соглашений, совершенствование фирменной торговли, создание торгово-промышленных групп, внедрение франчайзинга, развитие прямых хозяйственных связей с промышленными производителями, сельхозпредприятиями и фермерскими хозяйствами.
dc.language.isoru
dc.publisherБрГТУ
dc.subjectрозничные торговые предприятия
dc.subjectрозничная торговля
dc.subjectцепочки поставок
dc.subjectритейл
dc.subjectритейлеры
dc.subjectтоваропоток
dc.subjectтоварооборот
dc.subjectretail trade enterprises,retail
dc.subjectsupply chains,ritailers
dc.subjectcommodity flow
dc.subjecttrade turnover
dc.titleРоль розничной торговли в развитии национальной экономики Республики Беларусь
dc.typeСтатья (Article)
dc.identifier.udc658.87
dc.abstract.alternativeThe purpose of this work is to study the current state of retail trade in the Republic of Belarus and develop promising directions for its development. The object of research is retail trade enterprises of the Republic. Retail in the Republic of Belarus has its own characteristics. For example, the normative regulation of the assortment and pricing, the availability of socially significant goods, the implementation of purchases for their own funds with the priority of direct links and restricting the access of business entities to trading. It is necessary to develop new forms of relationships between retailers and manufacturers – improving marketing services for industrial enterprises, concluding long – term agreements, improving corporate trade, creating commercial and industrial groups, introducing franchising, developing direct economic ties with industrial producers, agricultural enterprises and farms.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.36773/1818-1212-2021-124-1-107-110


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record