Search

Show simple item record

dc.contributor.authorЖигалова, Мария Петровна
dc.coverage.spatialМ.ru_RU
dc.date.accessioned2020-06-23T09:05:50Z
dc.date.available2020-06-23T09:05:50Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationЖигалова, М. П. Преподавание РКИ беженцам: проблемы и решения / М. П. Жигалова // Альманах "Этнодиалоги". – 2017. – № 3 (54). – С. 163–178. – Библиогр.: с. 177 (7 назв.).ru_RU
dc.identifier.urihttps://rep.bstu.by/handle/data/6176
dc.descriptionMaria Zhigalova. Teaching refugees Russian as a Foreign Language (RFL): challenges and solutionsru_RU
dc.description.abstractПо соглашению, заключенному УВКБ ООН в Республике Беларусь, ряд ведущих вузов страны проводит обучение групп беженцев русскому языку. Подобная работа ведется и в Брестском государственном техническом университете. В статье представлен системный подход к формированию социокультурных компетенций при изучении русского языка как иностранного у беженцев и лиц, ищущих убежище в Республике Беларусь. На примере отдельных фрагментов работы с текстами и музейными экспозициями показано, как происходит освоение лингвистических, эстетических и этических знаний, национально-культурных особенностей региона с целью адаптации беженцев в инонациональной среде, выработки у них готовности и способности жить и взаимодействовать в современном поликультурном мире.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherЦентр содействия межнациональному образованию "Этносфера"ru_RU
dc.subjectмиграцияru_RU
dc.subjectбеженцыru_RU
dc.subjectсоциокультурные компетенцииru_RU
dc.subjectполикультурный мирru_RU
dc.subjectРеспублика Беларусьru_RU
dc.subjectmigrationru_RU
dc.subjectrefugeesru_RU
dc.subjectsociocultural competencesru_RU
dc.subjectmulticultural worldru_RU
dc.subjectthe Republic of Belarusru_RU
dc.titleПреподавание РКИ беженцам: проблемы и решенияru_RU
dc.typeСтатья (Article)ru_RU
dc.abstract.alternativeUnder the Agreement with UNHCR concluded in the Republic of Belarus, a number of leading universities of the country teach the Russian language to refugees. Brest State Technical University provide such services. The paper features an approach to developing sociocultural competences in refugees and asylum seekers in the Republic of Belarus when learning Russian as a foreign language. The paper demonstrates some examples of activities with texts and museum displays, and shows the process of acquiring linguistic, aesthetic and ethical knowledge; national and cultural features of the region; adaptation of refugees in a foreign environment; development of their willingness and ability to live and interact in a modern multicultural world.ru_RU


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record