Search

Show simple item record

dc.contributor.authorЗахарченко, Людмила Анатольевна
dc.contributor.authorМедведева, Гульнара Борангалиевна
dc.coverage.spatialБрестru_RU
dc.date.accessioned2024-03-18T08:13:10Z
dc.date.available2024-03-18T08:13:10Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationЗахарченко, Л. А. Перспективы использования государственно-частного партнерства в развитии туризма Брестской области = Prospects for the Use of Public-private Partnership in the De-velopment of Fourism in the Brest Region / Л. А. Захарченко, Г. Б. Медведева // Вестник Брестского университета. Серия 2. История. Экономика. Право. – 2013. – № 2. – С. 109–115. – Библиогр.: с. 115 (7 назв.).ru_RU
dc.identifier.urihttps://rep.bstu.by/handle/data/41937
dc.descriptionZakharchenko, Lyudmila Anatolyevna; Medvedeva, Gulnara Borangalievna. Prospects for using public-private partnerships in the development of tourism in the Brest regionru_RU
dc.description.abstractБрестская область имеет набор уникальной туристической привлекательности. Однако сам факт наличия таких туристских ресурсов еще не является конкурентным преимуществом. Определяющим здесь являются такие факторы, как степень их использования, качество бизнес-климата, развитая туристическая инфраструктура, умение продавать исторические достопримечательности и другие объекты. Основной проблемой в развитии данной сферы является практическая реализация существующего потенциала, и прежде всего создание туристической инфраструктуры, соответствующей мировым стандартам. Одним из методов решения данной проблемы может стать государственно-частное партнерство.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherБрГУ им. А. С. Пушкинаru_RU
dc.titleПерспективы использования государственно-частного партнерства в развитии туризма Брестской областиru_RU
dc.typeСтатья (Article)ru_RU
dc.identifier.udc330.837ru_RU
dc.abstract.alternativeThe article discusses the key factors that contribute to the tourist attractiveness of the Brest region. The main problem in the development of local tourism industry is how to materialize the actual tourism-associated potential of the region and, first of all, to create a tourism infrastructure that meets the world standards. One of the ways of solving this problem is likely to be the introduction of public-private partnership’s forms and methods. The success of public-private partnership (PPP) development at the regional level is largely determined by the ability of local authorities to come forward with an initiative on the launch of a PPP project, to negotiate with po-tential investors and make a decision on its implementation. The world experience shows that using PPP instru-ments enables both to effectively unite the interests of the state, business and society, and enhance the region’s competitiveness.ru_RU


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record