Search

Show simple item record

dc.contributor.authorПасичниченко, Владимир Алексеевич
dc.contributor.authorДавиденко, Дмитрий Николаевич
dc.contributor.authorКудрицкий, Владимир Николаевич
dc.coverage.spatialБрест
dc.date.accessioned2021-04-01T11:07:11Z
dc.date.available2021-04-01T11:07:11Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationПасичниченко, В. А. Роль и место разминки в физическом воспитании студентов / В. А. Пасичниченко, Д. Н. Давиденко, В. Н. Кудрицкий // Вестник Брестского государственного технического университета. Серия: Гуманитарные науки. – 2008. – № 6. – С. 92–94.
dc.identifier.urihttps://rep.bstu.by/handle/data/12795
dc.descriptionPASICHNICHENKO V.A., DAVIDENKO D.N., KUDRICKIJ V.N. Role and place preparatory party of a lesson in physical education of the students
dc.description.abstractОсновной формой физической подготовки студенческой молодежи в вузе являются обязательные занятия по физическому воспитанию. Последние научные данные свидетельствуют о том, что в основе системы физического воспитания должен быть тренирующий эффект. Одним из способов повышения тренирующего эффекта учебных занятий по физическому воспитанию студентов является изменение подхода к методике проведения их подготовительной части, которая должна занимать 20-25% от общего времени учебно-тренировочного занятия. С целью решения данной проблемы необходимо разрабатывать методические рекомендации по эффективной организации подготовительной части (разминки) учебно-тренировочного занятия.
dc.language.isoru
dc.publisherБрГТУ
dc.titleРоль и место разминки в физическом воспитании студентов
dc.typeСтатья (Article)
dc.identifier.udc796
dc.abstract.alternativeThe basic form of physical preparation of student's youth in high school are the obligatory employment on physical education. Last scientific data testify that in a basis of system of physical education there should be a training effect. One of ways of increase of training effect of educational employment on physical education of the students is the change of the approach for a technique of realization of their preparatory part, which should borrow 20-25 % from general time educational and to train employment. With the purpose of the decision of the given problem it is necessary to develop the methodical recommendations for effective organization of a preparatory part educational and to train employment.


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record