dc.contributor.author | Жигалова, Мария Петровна | |
dc.coverage.spatial | Нижний Новгород | ru_RU |
dc.date.accessioned | 2020-06-24T07:37:48Z | |
dc.date.available | 2020-06-24T07:37:48Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Жигалова, М. П. Методика преподавания литературы: учимся и учим / М. П. Жигалова // Дидактическая филология. – 2017. – № 4 (8). – С. 46–58. – Библиогр.: с. 57–58 (12 назв.). | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://rep.bstu.by/handle/data/6196 | |
dc.description | M.P. Zhigalova. METHODS OF TEACHING LITERATURE: STUDY AND TEACH | ru_RU |
dc.description.abstract | В статье представлены значимые методологические и методические проблемы подготовки учителя-филолога в высшей школе. Предложены рекомендации по эффективной организации процесса преподавания русской литературы в средней школе, отмечены возможные современные подходы к постоянному совершенствованию дидактического сценария урока, самоанализу деятельности педагога, поиску им правильного разрешения той или иной методической или воспитательной проблемы. | ru_RU |
dc.language.iso | ru | ru_RU |
dc.publisher | Хусяинов Тимур Маратович | ru_RU |
dc.subject | методика преподавания | ru_RU |
dc.subject | научная дисциплина | ru_RU |
dc.subject | литература | ru_RU |
dc.subject | самоанализ | ru_RU |
dc.subject | методы обучения | ru_RU |
dc.subject | methods of teaching | ru_RU |
dc.subject | scientific discipline | ru_RU |
dc.subject | literature | ru_RU |
dc.subject | self-analysis | ru_RU |
dc.subject | teaching methods | ru_RU |
dc.title | Методика преподавания литературы: учимся и учим | ru_RU |
dc.type | Статья (Article) | ru_RU |
dc.identifier.udc | 82 | ru_RU |
dc.identifier.udc | 372.8.821.161.1(07) | ru_RU |
dc.abstract.alternative | The article presents significant methodological and methodological problems of the preparation of a teacher-philologist in higher education. Recommendations for the effective organization of the teaching process of Russian Literature in secondary schools are suggested. Possible modern approaches to the continuous improvement of the didactic scenario of the lesson, self-analysis of the teacher's activity and the search for a correct resolution of this or that methodological or educational problem are noted as well. | ru_RU |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.5281/zenodo.1195682 | |