Search

Show simple item record

dc.contributor.authorЖигалова, Мария Петровна
dc.coverage.spatialНижний Новгородru_RU
dc.date.accessioned2020-06-24T07:37:48Z
dc.date.available2020-06-24T07:37:48Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationЖигалова, М. П. Методика преподавания литературы: учимся и учим / М. П. Жигалова // Дидактическая филология. – 2017. – № 4 (8). – С. 46–58. – Библиогр.: с. 57–58 (12 назв.).ru_RU
dc.identifier.urihttps://rep.bstu.by/handle/data/6196
dc.descriptionM.P. Zhigalova. METHODS OF TEACHING LITERATURE: STUDY AND TEACHru_RU
dc.description.abstractВ статье представлены значимые методологические и методические проблемы подготовки учителя-филолога в высшей школе. Предложены рекомендации по эффективной организации процесса преподавания русской литературы в средней школе, отмечены возможные современные подходы к постоянному совершенствованию дидактического сценария урока, самоанализу деятельности педагога, поиску им правильного разрешения той или иной методической или воспитательной проблемы.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherХусяинов Тимур Маратовичru_RU
dc.subjectметодика преподаванияru_RU
dc.subjectнаучная дисциплинаru_RU
dc.subjectлитератураru_RU
dc.subjectсамоанализru_RU
dc.subjectметоды обученияru_RU
dc.subjectmethods of teachingru_RU
dc.subjectscientific disciplineru_RU
dc.subjectliteratureru_RU
dc.subjectself-analysisru_RU
dc.subjectteaching methodsru_RU
dc.titleМетодика преподавания литературы: учимся и учимru_RU
dc.typeСтатья (Article)ru_RU
dc.identifier.udc82ru_RU
dc.identifier.udc372.8.821.161.1(07)ru_RU
dc.abstract.alternativeThe article presents significant methodological and methodological problems of the preparation of a teacher-philologist in higher education. Recommendations for the effective organization of the teaching process of Russian Literature in secondary schools are suggested. Possible modern approaches to the continuous improvement of the didactic scenario of the lesson, self-analysis of the teacher's activity and the search for a correct resolution of this or that methodological or educational problem are noted as well.ru_RU
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.5281/zenodo.1195682


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record