Search

Show simple item record

dc.contributor.authorЖигалова, Мария Петровна
dc.coverage.spatialСевастопольru_RU
dc.date.accessioned2023-02-15T07:20:32Z
dc.date.available2023-02-15T07:20:32Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationЖигалова, М. П. Традиционные и инновационные методы обучения и воспитания средствами литературы (на примере русскоязычной литературы Беларуси) / М. П. Жигалова // Севастопольские Кирилло-Мефодиевские чтения. – 2023. – № 16. – С. 125–137. – Библиогр.: с. 136–137 (9 назв.).ru_RU
dc.identifier.urihttps://rep.bstu.by/handle/data/32590
dc.descriptionZhigalova Maria Petrovna. TRADITIONAL AND INNOVATIVE METHODS OF TEACHING AND UPBRINGING BY MEANS OF LITERATURE (on the example of Russian-language literature of Belarus)ru_RU
dc.description.abstractВ статье показаны традиционные и инновационные методы обучения русскому языку как иностранному на примере использования на занятиях лирики В. Поликаниной и эпических микротекстов А.П. Чехова, И.С. Тургенева, Л.Н. Толстого, произведений русскоязычной региональной литературы (М.И. Ляшук). Даны притекстовые и послетекстовые задания, не только развивающие лингвострановедческие знания обучаемых, но и способствующие формированию их жизненной позиции.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherСевастопольский государственный университетru_RU
dc.subjectрусский язык как иностранныйru_RU
dc.subjectлитератураru_RU
dc.subjectтекстru_RU
dc.subjectметодru_RU
dc.subjectобучениеru_RU
dc.subjectRussian as a foreign languageru_RU
dc.subjectliteratureru_RU
dc.subjecttextru_RU
dc.subjectmethodru_RU
dc.subjecttrainingru_RU
dc.titleТрадиционные и инновационные методы обучения и воспитания средствами литературы (на примере русскоязычной литературы Беларуси)ru_RU
dc.typeСтатья (Article)ru_RU
dc.identifier.udc37.01:821.161.1(476)ru_RU
dc.abstract.alternativeThe article shows traditional and innovative methods of teaching Russian as a foreign language by the example of the use of V.Polikanina's lyrics and epic microtexts of A.P.Chekhov, I.S.Turgenev, L.N.Tolstoy, works of Russian-language regional literature (M.I.Lyashuk) in the classroom. Pre-text and post-text tasks are given, not only developing the linguistic and cultural knowledge of the trainees, but also contributing to the formation of their life position.ru_RU


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record