Search

Show simple item record

dc.contributorBrest State Technical Universityru_RU
dc.contributorБрестский государственный технический университетru_RU
dc.contributor.authorЛисовская, Татьяна Витальевна
dc.coverage.spatialБрестru_RU
dc.date.accessioned2019-11-25T07:27:15Z
dc.date.available2019-11-25T07:27:15Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationЛисовская, Т. В. Структура евангельско-баптиского движения Западной Беларуси / Т. В. Лисовская // Вестник Брестского государственного технического университета. Серия: Гуманитарные науки. – 2013. – № 6. – С. 22–24. – Библиогр.: с. 24 (17 назв.).ru_RU
dc.identifier.urihttps://rep.bstu.by/handle/data/2696
dc.descriptionLISOVSKAJA T. V. Structure of evangelical and Baptist movement of the Western Belarus in 1921–1939ru_RU
dc.description.abstractВ статье исследуется структура евангельско-баптистского движения на территории Западной Беларуси в 1921–1939 гг. В структуре евангельско-баптистского движения выделяются два направления: баптисты и евангельские христиане. Автор отмечает, что на первом этапе баптисты и евангельские христиане активно взаимодействуют, а впоследствии расходятся в разные организации. Характерной чертой институционализации белорусского неопротестантского движения стало отсутствие (за редким исключением) независимых белорусских организаций. Большинство организаций объединили как украинские, так и белорусские общины, и входили в систему польского, а через него и европейского протестантизма.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherБрГТУru_RU
dc.relation.ispartofseriesГуманитарные науки;
dc.subjectистория религииru_RU
dc.subjecthistory of religionru_RU
dc.titleСтруктура евангельско-баптистского движения Западной Беларуси в 1921–1939 гг.ru_RU
dc.typeСтатья (Article)ru_RU
dc.identifier.udc94(476):2ru_RU
dc.abstract.alternativeIn article the structure of evangelical and Baptist movement in the territory of the Western Belarus in 1921-1939 is investigated. In structure of evangelical and Baptist movement two directions are allocated: baptists and evangelical Christians. The author notes that at the first stage baptists and evangelical Christians actively interact, and subsequently disperse in the different organizations. Absence (with rare exception) the independent Belarusian organizations became characteristic feature of an institutionalization of the Belarusian neoprotestant movement. The majority of the organizations united both Ukrainian, and the Belarusian communities, and were included into system Polish, and through it and the European Protestantism.ru_RU


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record