Search

Show simple item record

dc.contributor.authorЖигалова, Мария Петровна
dc.coverage.spatialКазаньru_RU
dc.date.accessioned2020-03-11T10:56:15Z
dc.date.available2020-03-11T10:56:15Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationЖигалова, М. П. Чтение как средство развития личности и постижения психологии человека / М. П. Жигалова // Образование и саморазвитие. – 2015. – № 3 (45). – С. 332–340. – Библиогр.: с. 339–340 (12 назв.).ru_RU
dc.identifier.urihttps://rep.bstu.by/handle/data/4338
dc.descriptionZhigalova Maria Petrovna. Reading as a means of personality development and comprehension of human psychologyru_RU
dc.description.abstractАктуальность проблемы обусловлена снижением интереса учащихся к чтению художественной литературы, что обедняет интеллект и коммуникацию личности в социуме. В статье предложены специфические приѐмы и формы работы по организации чтения художественного произведения, которые способствуют рождению интереса к прочтению текста, показывают пути осмысления прочитанного, указывают на отдельные приѐмы постижения нравственно-эстетического идеала, открывают читателю перспективы для дальнейшего самообразования и саморазвития.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherКазанский федеральный университетru_RU
dc.subjectхудожественное произведениеru_RU
dc.subjectчтениеru_RU
dc.subjectиндукцияru_RU
dc.subjectинтерпретацияru_RU
dc.subjectтолкованиеru_RU
dc.subjectнаблюдениеru_RU
dc.subjectприменениеru_RU
dc.subjectанализru_RU
dc.subjectпознание культуры и психологииru_RU
dc.subjectwork of artru_RU
dc.subjectreadingru_RU
dc.subjectinductionru_RU
dc.subjectinterpretationru_RU
dc.subjectsupervisionru_RU
dc.subjectapplicationru_RU
dc.subjectthe analysisru_RU
dc.subjectculture and psychology knowledgeru_RU
dc.titleЧтение как средство развития личности и постижения психологии человекаru_RU
dc.typeСтатья (Article)ru_RU
dc.identifier.udc821.161ru_RU
dc.abstract.alternativeThe problemurgency is caused by decrease in interest of pupils tofictionreadingthat impoverishes intelligence and communications of the person in society. In article specific receptions and work forms on the organisation of reading of a work of art which promote a birth of interest to text perusalare offered, show ways of judgement read, specify in separate receptions of compre-hension of a moral-aesthetic ideal, open to the reader of prospect for the further self-education and self-development.ru_RU


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record